Як перед святами не стати жертвою аферистських інтернет-магазинів

28 Грудня 2014 09:03
ru.tsn.ua

ru.tsn.ua

Українці, які замовляють товари в інтернет-магазинах, ризикують натрапити на шахраїв, якщо не придивляються уважно до сайтів, на яких вони купують товари.

В соціальних мережах ближче до періоду новорічних свят почали частіше з’являтись повідомлення про те, що люди постраждали від дій шахраїв. Скаржаться часто на те, що отримали службою доставки не те, що замовляли, а підробку, до того ж замість потрібних документів на товар їм давали папери, які не допоможуть їм знайти продавця чи повернути свої гроші.

«Товар висилається на „Нову пошту“ із умовою післяплати, отримала сьогодні ці телефони… при мені дівчина на пошті розкрила посилку, щоб їх перевірити, натиснула на кнопки включити. Увімкнулися обидва, але я поспішала, і не стала скрупульозно в них розбиратися. Знаю, що у мене є 14 днів на повернення або обмін товару. Коли я ввечері потрапила додому, відкрила свої покупки, а вони не включаються і не заряджаються! Давай їх розглядати, а вони навіть не схожі на ті, що я замовила! І взагалі замовляла Самсунг, а батарейки в телефоні Nokia і корпус — дешевий пластик», — пише одна з ошуканих жінок.

На фірмі, де замовляли такий товар, потім часто не знімають слухавки. Замість документів і чеків на товар жінка на пошті, не подивившись, отримала оформлений на красивому листі «Гарантійний талон».

1458627_10204745342987658_2938787207698437644_n.jpg

Фото: Наталія Ілейко/facebook.com

Існує кілька нескладних порад щодо того, як не попастися на гачок шахраїв.

• По-перше, можна пошукати в інтернеті відгуки про інтернет-магазин, в якому ви хочете замовити товар. Наприклад, на цьому сайті.

• Можна подивитись і дату створення інтернет-магазину на спеціальних порталах. Ті магазини, які щойно відкрилися, можуть бути не дуже надійними.

• На товарах має бути виставлений артикул — серйозні магазини мають тисячі найменувань товарів і заплуталися б у них, якби не нумерували.

• Ті магазини, які базуються у вашому місті і пропонують відправити вам товар поштою, можуть бути ненадійними. Слід перевіряти, чи вказані на сайті їхня адреса та телефони. Якщо для контакту вказаний тільки один контактний номер мобільного, то можна засумніватись у надійності продавця.

• Слід дослідити сам сайт — якщо частина сторінок у нього не заповнені або «сирі», то продавець навряд чи є серйозним.

• Чи правильним є опис товару? Якщо на сайті зазначається, що, до прикладу, смартфон не є оригінальним, а лише копією, до того ж працює на основі тієї операційної системи, на якій не працює оригінал, то перед вами може бути підробка, яка просто не працюватиме.

• Чи є виставлена за товар ціна правдоподібною?

В разі, якщо все ж таки людина стала жертвою шахраїв, їй можна спробувати звертатися до відділку міліції того району, де був отриманий товар, із заявою про шахрайство, і разом із заявою подати копії поштових накладних. Можна також подати скаргу або колективну скаргу (із іншими постраждалими) до Державної інспекції з питань захисту прав споживачів.