Якщо 1 листопада не буде діяти мораторій на вивезення лісу, Прем’єр-міністром повинне зайнятися Антикорупційне бюро

29 Жовтня 2015 07:25
firtka.if.ua

firtka.if.ua

На прес-конференції у Верховній Раді Голова Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, співавтор Закону щодо тимчасової заборони експорту лісоматеріалів у необробленому вигляді (№ 325-VIII) Микола Томенко повідомив про непросту ситуацію, яка склалася при виконанні цього Закону.

Микола Томенко нагадав, що даний Закон передбачає введення заборони на 10 років на експорт лісоматеріалів у необробленому вигляді. Зокрема:

  • – деревних порід, крім сосни – з 1 ЛИСТОПАДА 2015 РОКУ;
  • – деревних порід сосни – з 1 СІЧНЯ 2017 РОКУ.

«Для того, щоб підготуватися до першого кроку заборони, який має почати діяти вже за кілька днів, у статті 3 Закону ми передбачили низку позицій для виконавчої влади, які повинні перевести в публічний, антикорупційний вимір ситуацію з вирубкою лісу та його продажем як в Україні, так і за кордоном», – повідомив Голова Комітету.

Зокрема, Кабінет Міністрів мав затвердити Порядок видачі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених х них пиломатеріалів.Досі новий Порядок видачі сертифікатів Кабміном не затверджений. Так само, до сьогодні немає й електронного переліку виданих сертифікатів та його розміщення на офіційному сайті Держлісагентства, як цього вимагає чинний Закон.

Все це, відповідно до Прикінцевих положень чинного Закону, мало бути реалізоване не пізніше ніж через три місяці після набуття Законом чинності, тобто – до 10 жовтня 2015 р.

«На жаль, ні Уряд, ні підзвітне йому Державне агентство лісових ресурсів не виконали норм Закону. До речі, так само, як і не виконана ще одна принципова норма Закону – розробка комплексної Програми стабілізації та розвитку лісопереробної галузі, що дозволило би створити умови для тисяч нових робочих місць в Україні», – зауважив М. Томенко.

«Як засвідчує аналіз, невиконання положень даного Закону не є випадковою «неуважністю» чиновників низового рівня чи, скажімо, надмірною «зайнятістю» інших структур. Це, однозначно, необхідно тлумачити як чітку лінію Прем’єр-міністра, Уряду та відповідних структур, направлену на невиконання цього Закону, оскільки цілком зрозуміло, що Уряд як на початку дискусії про цей Закон, так і після його ухвалення є на стороні «лісової мафії», а не на боці парламенту, який ухвалив цей Закон, Президента, який його підписав і абсолютної більшості громадян, які вважають, що ліс повинен використовуватися для української економіки», – зазначив М. Томенко.

На підтвердження свідомого невиконання, блокування дії Закону та співпраці з корупційними структурами в цій галузі Микола Томенко навів Протокол наради, яку провів Прем’єр-міністр 13 жовтня 2015 р., де у п. 2 зафіксовано: «Мінекономрозвитку у двотижневий строк розробити та внести на розгляд Кабінету Міністрів ЗАКОНОПРОЕКТ ЩОДО СКАСУВАННЯ тимчасової заборони експорту лісоматеріалів у необробленому вигляді».

«В принципі, ніхто не забирав у Кабінету Міністрів права законодавчої ініціативи. Уряд може розробити будь-який законопроект. Але це не звільняє його від відповідальності за виконання діючого Закону», – наголосив М. Томенко.

З огляду на це Микола Томенко поінформував, що він як Голова Комітету з питань екологічної політики звернувся до Президента, Уряду та Голови ДФС з попередженням, що 1 листопада 2015 р. настає термін заборони вивезення за межі України деревних порід, крім сосни, та з вимогою забезпечити виконання цієї та інших норм Закону.

У разі, якщо Уряд і надалі саботуватиме виконання даного Закону, і з 1 листопада він не почне діяти, то Микола Томенко звернеться до Національного антикорупційного бюро України з вимогою розпочати розслідування діяльності Прем’єр-міністра у відповідності до ст. 172-9 стосовно невжиття заходів щодо протидії корупції, а також – до Окружного адміністративного суду щодо бездіяльності Уряду та відповідних чиновників щодо виконання Закону.