Рекламне питання у Житомирі: нові рекламні щити вже «ходять» тротуарами

9 Вересня 2014 16:37
0412.ua

0412.ua

З приходом нового сезону Житомир перевтілюється, та не «покращеннями», а новими сплесками рекламних щитів. Тепер фішка нових бордів – просто на тротуарі, де центральними вулицями міста, наче в грибний сезон, витикаються цілі рекламні конструкції.

0412 вирішив з’ясувати причину появи такої реклами у здається б то непристосованих для цього місцях.

У першу чергу ми звернулись до міської ради, а саме у відділ містобудівництва, архітектури та дизайну міського середовища. Заступник відділу Олена Олександрівна Чемерис надала рішення міськвиконкому, яке приголомшило. Виявилось, що попередній склад виконкому, 15 січня 2014 року прийняв рішення № 15 Про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі, в якому йдеться наступне:

Фото рішення:

10576993_570877339702420_6043927763621231873_n

рышення

Також, начальник відділу містобудівництва, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міськради Євгенія Леонідівна Черкасова повідомила, що рішення приймалось 9 місяців назад, під керівництвом колишнього мера Володимира Дебоя. Судячи з усього, рекламна фірма надала усі необхідні дозвільні документи, тому більшістю “старого” виконкому було й принято таке рішення.

Так, на перехрестях центральних вулицях: Київськії, Театральній та В.Бердичівській можна нарахувати  щонайменше п’ять нових рекламних щитів, які встановлені прямо на пішохідній частині.  При чому власником усіх цих щитів виявилось одне товариство –«Видавничий дім Стар Медіа», керуючим там є Сергій Олександрович Корчемний.

стармедиа

У соцмережах активно почали обговорювати, кепкувати та робити припущення щодо цієї теми:

Перший заступник мера Сергій Сухомлин частенько «погрожує» владнати рекламну пошесть в Житомирі. Згадаємо лише тряску рекламних агентств у травні цьогоріч, де усім керівникам РА пояснили ситуацію про рекламу на турнікетах, яка псує зовнішній вигляд міста.

Тоді й було заявлено, що договори у них підписані від 3 до 5 років, тому вони мають всі законні підстави розміщувати цю рекламу.

Не зрозуміло лише одне: як усі служби погодили таке розміщення рекламних щитів на тротуарах? З’ясувати це виявилось вкрай важко, оскільки, після зимових подій, керівництва багатьох структур були кардинально новими. Вочевидь, під шумок «євромайдану» були й погоджені такі рішення. Як повідомив Сергій Сухомлин за рішення тоді не проголосувало лише дві людини – сам Сухомлин і Кудряшов.

Натомість у травні рекламним агентствам було запропоновано наступне:  якщо вони готові розробити новий Архип турнікета, сучасний (такі турнікети розміщені в багатьох містах України: Київ, Одеса), в яких просто вмонтовані світлові лайтбокси, тоді міськрада буде шукати порозуміння. Та такі конструкції коштують набагато дорожче. Пропонувалося, що вони ставлять такі конструкції, а на засіданні виконкому буде розглядатись питання про звільнення від плати за рекламу на якийсь період, щоб вони мали можливість окупити ці конструкції.

Також була домовленість, що в разі якщо рекламні агентства цього не роблять, то після 25 червня всі ці конструкції демонтуються. За словами керівників рекламних агентств варіанти виявились надто дорогими, а термін окупності – три роки – занадто великий і вони не можуть на це піти. Зараз вже в ультимативній формі говорять про те, що є договори і заявляють, що звертатимуться до прокуратури та до суду.

Оскільки в рішенні чітко вказаний термін розміщення реклами (3 роки!), нинішнє керівництво міськради нічого не може вдіяти, принаймі суто юридично.

Фото: Наразі ведеться активна робота

10641246_10203602890805621_2905895439674243908_n

На даний момент немає законних підстав для того, щоб зняти цю зовнішню рекламу. Лише ведеться підготовка рішення виконкому, щоб розірвати договори оренди.

Що ж, а поки житомирянам лишається обурюватись  та розводити полеміку на ці теми в соцмережах, тим часом, коли в Житомирі постають все нові й нові постаменти «рекламного обличчя» міста, а тротуарами «розгулюють» квадратні щити.

Довідково:  ВИЗНАЧЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ. Законодавче визначення зовнішньої реклами нам розкриває Закон України «Про рекламу» в статті 1, там зазначено, що зовнішня реклама це інформація про  особу  чи  товар,  що розповсюджується в будь-якій  формі і спосіб, призначення якої є формування або підтримання обізнаності споживачів даної реклами, їх інтерес щодо рекламованої особи чи товару. Така реклама розміщується  на  спеціально зібраних тимчасових чи стаціонарних конструкціях,  розташуванням яких є відкрита місцевість, над проїжджою частиною вулиць і доріг, зовнішня поверхня будинків, споруд, елементи  вуличного  обладнання.  Принципи розміщення рекламної інформації та вимоги встановлені в статтях 7 і 8 цього закону.

ВИМОГИ ДО РОЗМІЩЕННЯ. До розміщення саме зовнішньої реклами висуваються свої, особливі вимоги, передбачені ст.16  Закону №270/96-ВР про них й  розповімо далі. Основною вимогою це є отримання  ДОЗВОЛУ-  оформлений в установленій формі документ, який видається розповсюджувачу реклами  після  рішення  виконавчого   органу сільської,  селищної або міської ради про надання права на розміщення  рекламного об`єкту на визначений час та у визначеному місці.

При розміщенні об`єкт зовнішньої реклами повинен:

  • Розташовуватись відповідно до техніки  безпеки, забезпечуючи при цьому видимість дорожніх знаків, перехресть,  пішохідних  переходів, світлофорів та  зупинок транспорту загального користування, замість того, щоб  відтворювати зображення дорожніх знаків;
  • Світло не повинно засліплювати учасників дорожнього руху чи квартири житлових будинків;
  • Дозволяється декоративно оформлювати фундамент, що виступає над поверхнею землі при наземній зовнішній  рекламі;
  • Опори реклами наземної,  яка розташовується  вздовж проїжджої частини вулиць чи доріг повинні мати вертикальну дорожню розмітку зі  світлоповертаючих матеріалів  висотою до 2м. від поверхні землі;
  • Нижній край реклами над проїжджою частиною, на  мостах,  естакадах и т.і. не повинен бути нижче 5м. від  поверхні дорожнього покриття;
  • Об`єкт реклами  може розміщуватися в одну з фасадами будівель чи огорожами лінію в місцях межування проїжджої  частини  вулиці  з  цоколями будівель або огорожами.

НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ РОЗМІЩУВАТИ РЕКЛАМУ: у населених пунктах на висоті меншій 5м. від  поверхні дорожнього  покриття, у разі коли ця  рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини; на відстані менш ніж  5м. від краю проїжджої частини поза населеними пунктами; на пішохідних доріжках та алеях.

Дозвіл погоджується з власником місця/уповноваженим ним  органом чи особою шляхом укладення договорів оренди місця реклами і спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури.

Типовими правилами від 29.12.2003р. в статті 22 зазначені вичерпні умови відмови у наданні ДОЗВОЛУ:

1.неналежним чином оформленні документи;

2.надання документів з завідомо неправдивими відомостями.  Дозвіл видається строком на 5 років, якщо менший строк не вказаний у заяві про розташування зовнішньої реклами, його можна подовжити за заявою поданою не пізніш ніж за місяць до закінчення строку надання місця. Дозвіл може бути скасований лише при заяві про його невикористання протягом більш ніж 6 місяців або не переоформлення належним чином (за умов визначених Типовими правилами). Проведення тендерів у процесі надання дозволу-ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ. Після розміщення об`єкту рекламодавець повинен направити фотокартку об`єкту на місці до Робочого органу (6*9см.) До Дозволу за заявою можна внести зміни.

Нормативна база:

1.Закон України «Про рекламу»/Верховна Рада України;  Закон  вiд 03.07.1996  № 270/96-ВР

2.Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” від 21.05.1997р. №280/97-ВР

3.Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»від 06.09.2005р. № 2806-ІУ

4. Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами” від 29.12.2003 р. № 2067

5.Постанова Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 р. № 526 “Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру”

Джерело: 0412.ua