Навряд чи потрібно пояснювати активній людині, що таке баффі. З 1992 року ця пов’язка (бандана, шарф – як тільки не називають) використовується для захисту шиї та обличчя від морозного повітря. Назва «бафф» похідне від однойменного бренду Buff – компанії, яка іменує себе творцем аксесуара.
Хоча, справедливо буде зазначити, що хитрі хлопці з Buff просто встигли першими запатентувати винахід – адже баффи в тому чи іншому виконанні існували і до них.
Що собою являє сучасний бафф? Це безшовний виріб із синтетичного матеріалу (мікрофібри, акрилу), що володіє хорошими еластичними властивостями і середньою ціною від 20 євро (за оригінал). Про його достоїнства говорити не будемо: всі, хто користувалися, знають і оцінили їх особисто. А ось на недоліках варто зупинитися, тому що вони досить-таки істотні:
• тривалий контакт з синтетикою неприємний для шкіри;
• при активному використанні бафф швидко втрачає форму і перетворюється в ганчірку;
• матеріал навіть після короткого використання характерно пахне потом. «Оцінити» це можна, якщо після зимового катання зайти в тепле приміщення.
Ці недоліки не заважають виробникам продавати до 2 мільйонів баффів в рік, тому про вдосконалення пов’язок особливо ніхто не замислювався. Однак недовго їм залишилося жирувати – виклик синтетичним баффам кинула українська компанія Flyingbro.
Молодий український бренд Flyingbro – це виробник спортивних аксесуарів, в першу чергу – баффів і шапок. На відміну від багатьох наших компаній, він не намагається виробляти дешеві аналоги по «злизаним» технологіям, а пропонує власний оригінальний продукт – баффи з натуральної тканини.
– Я сам активно займаюся спортом, люблю сноубординг, – розповідає творець Flyingbro Максим Сітайло. – І досить давно користуюся баффом. З самого початку мені не подобалося, що ці аксесуари виробляють з синтетики. При активних навантаженнях контакт з нею приносить тільки дискомфорт, що нівелює всі переваги виробу.
Саме тому молодий підприємець вирішив організувати виробництво баффів з органічної тканини в Україні. Треба сказати, до справи підійшов серйозно: над матеріалом для українських аксесуарів працювала британська компанія Orange Energy (відомий виробник тканин). Ряд експериментів показав: додавання до натурального котону 2% силікону розкриває нові властивості матеріалу: він «дихає», не скачується, не зволожується надмірно, не вбирає запахи так швидко, як синтетика, забезпечує комфортний контакт зі шкірою. Двошарова в’язка дозволяє органічній бавовні забезпечувати захист від сонця і від холоду.
Максима Сітайло зізнався, що британці стали єдиними іноземними «фрілансерами» в цьому проекті. Всі інші учасники – українці. Вони розробляли дизайн, намагаючись не повторюватися з іншими брендами, вони придумували концепцію продажів аксесуара, вони відчували новий продукт. Виробництво баффів також українське.
Зараз натуральні баффи продають на сайті www.flyingbro.com. Ціна виробів коливається в районі 260-280 гривень, що, враховуючи сучасні валютні курси, досить недорого. Тому Максим Сітайло рішуче налаштований завоювати зі своєю продукцією світовий ринок:
Гасло нашого бренду – «Виходь за межі!». Я з самого початку вірив, що виробляти якісний продукт можна в рідній країні. Ми домоглися свого, і тепер залишилося продемонструвати наше досягнення світу.