Лише за півторигодини в рамках фестивалю “Кіномедіа” 26 січня житомирська молодь переглянула 18 короткометражок – це кращі фільми за кілька років існування відповідного заходу.
Герої та творці стрічок у різний спосіб намагаються донести глядачам, що сьогоднішнє суспільство залежне від ЗМІ більше, ніж може здатися на перший погляд. Інформація повсюди – вона супроводжує вдома, по дорозі на роботу чи навчання, на прогулянках, у громадському транспорті. Хибно вважати, що новини – це лише телевізор, радіо, інтернет чи друковані ЗМІ.
Водночас, з кожним роком якість цих джерел інформації погіршується, власники вносять свій відбиток на готовий продукт, який потрапляє до реципієнтів.
Короткометражку про те, як один чоловік відмовився від телевізора, з якого постійно лився бруд, та встновив його замість сидіння в туалеті, аудиторія глядачів у Житомирі сприйняла з оплесками. Так само аплодували і після переглду фільму з наведеними аргументами на користь газет, а не інтернету.
Зважаючи на те, що фільми були зняті за 4 роки до революційних подій в країні, то про Майдан чи нинішню ситуацію на Сході у контексті інформаційної війни не йшлося, натомість неодноразово на екранах “світився” екс-президент Янукович разом зі своїм електоратом виборців та однодумців.
Фільми для перегляду на мандрівному фестивалі були представлені дуже різні, а їх авторами були як звичайні студенти та випускники вишів, так і вже нині відомі журналісти Богдан Кутєпов та Азад Сафаров, а у деяких роликах на фоні звучали випуски новин телеканалу “1+1”.
У короткометражках показували, яким чином висвітлюються події на різних мітингах за участю політичних сил і як важко у такому випадку журналісту досягнути компромісу зі своїм редактором у висвітленні даної події. Окремо також предстаивли тему насилля, яка активно продукується у всіх ЗМІ – вбивства, кров жорстокість. Врешті, начитавшись подібних матеіралів чи надивившись таких сюжетів, люди самі йдуть на злочини, адже насильство стає певною нормою.
Найпозитивнішим моментом фестивалю, на думку глядачів у Житомирі, які збиралися у “Кавоманії”, був відеоролик з опитуванням перехожих про новини їхнього дня.
За словами організаторів, «Кіномедіа» – некомерційний кінофестиваль про принципи роботи газетярів, репортерів, телеведучих, практиків PR і інших, хто пише, знімає, розповідає та творить у сфері медіа. Незмінний слоган «Кіномедіа» – «Роздягни медіа в кіно!».
Мета фестивалю – підтримати правильне сприйняття ролі медіа як важливого елементу демократичного суспільства, розуміння важливості існування незалежних об’єктивних ЗМІ. Ціль кінофестивалю – розкрити та підтримати нові режисерські таланти в Україні.
Юлія ДЕМУСЬ