Податок на імпорт прописаний в урядовому законі, покликаний стабілізувати платіжний баланс України.
Про це пише Віталій Єрмаков на Hubs.ua.
Як пише автор, перші дві шкури у вигляді “податку на розкіш” та акцизний збір народні депутати затвердили ще торік.
Третю “шкуру” – податок на імпорт – Кабмін затвердив минулого тижня.
Як повідомляється, стільки податків автомобільний рітейл не платив ще ніколи.
Згідно із розрахунками видання, при збереженні темпів продажів машин скарбниця заробить не більше 35 млн доларів.
Щоб оцінити доходи бюджету в 2015-му, потрібно прикинути, скільки машин зможуть продати дилери до кінця року. Січневі продажі показують, що рік буде далеко не найкращим. У першому місяці через автосалони пройшло близько 2500 автомобілів. Це найгірший результат з 1998 року.
У порівнянні ж з рекордним для українського авторинку 2008-му, продажі впали майже в 19 разів – п’ять років тому в січні українці купили більше 47 000 автомобілів.
Самі автодилери не чекають від року нічого хорошого.
За прогнозами Артема Ткаченка, голови правління “ВіДі АвтоСіті”, в 2015-му в Україні буде продано близько 50 000-60 000 автомобілів.
“Це стане найгіршим результатом з кінця минулого століття”, – зазначає топ-менеджер.
Податок на імпорт прописаний в урядовому законі, покликаному стабілізувати платіжний баланс України. У документі визначено категорії товарів, з яких збиратимуть на митниці від 5% до 10%.
Виходячи зі статистики “Укравтопрому”, близько 10% автомобілів, проданих в минулому році, – вітчизняні. В основному зібрані на запорізькому автозаводі.
Тобто в 2015 році в Україні ввезуть близько 50 000 автомобілів. Прикинути надходження до бюджету можна спираючись на досвід минулих років.
Якщо митна вартість автомобілів залишиться на рівні минулого року, то в 2015 році. в Україні їх ввезуть приблизно на 548 млн доларів. А значить податок на імпорт авто за результатами року становитиме 27,4 млн доларів.
Як пише автор, розкішними в документі названі автомобілі не старше п’яти років з об’ємом двигуна від 3 літрів. З 1 квітня цього року кожен власник такого авто повинен буде платити в казну 25 000 гривень щорічно, поки його “сталевому коню” не стукне 6 років.
Іншими словами, якщо ви купили нову машину з двигуном на три літри і більше, то за перші п’ять років володіння ним податкова візьме з вас 125 000 гривень, як з власника розкішного транспорту.
За підрахунками Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД), з уже проданих в Україні автомобілів під податок на розкіш потрапляє близько 5500 автомобілів.
За словами генерального директора ВААІД Олега Назаренка, продажі автомобілів з великим об’ємом двигуна практично зупинилися.
У підсумку виходить, що цього року навіть при найоптимістичніших прогнозах продажів, під “податок на розкіш” потрапляє не більше 7000 машин. В казну він принесе максимум 175 млн гривень, або 5,3 млн доларів (за курсом 33 гривні за долар).
Акцизний збір – ще одна норма нового податкового кодексу. З 1 січня його збирають з імпортерів мікроавтобусів та вантажівок.
Якщо вірити статистиці “Укравтопрому”, в Україні частка комерційного транспорту в структурі продажів автомобілів не перевищує 8%. А під акциз потрапляє і зовсім менше 3%. З урахуванням прогнозів на 2015 рік, це близько 1500 машин. Тобто сума акцизного збору в цьому році становитиме 40 500 доларів.
В цілому три нових податку принесуть до бюджету близько 33 млн доларів.