Сьогодні прогнози – справа особливо невдячна. Адже ринок залежить від курсу валют, який практично неможливо спрогнозувати. Тим не менш, автомобільні оператори зобов’язані прогнозувати попит, адже їм доводиться робити замовлення за кілька місяців вперед. Своїми оцінками вони поділилися з AUTO-Consulting.
На думку генерального директора «Пежо Сітроен Україна» Лоїка Сібрака, найбільш оптимістичний прогноз ринку був зроблений в кінці січня – 65 тис. автомобілів. Сьогодні важко робити подальші прогнози, оскільки навіть складно сказати на якій позначці і в які терміни стабілізується національна валюта. Не варто забувати і про заходи державного регулювання, такі, як заборона НБУ на продаж валюти імпортерам або введення додаткового 5-відсоткового збору при імпорті автомобілів. Всі ці фактори суттєво впливають на ціни нових автомобілів, до яких сьогоднішній попит дуже чутливий.
Голова Правління ВіДі АвтоСіті Артем Ткаченко вважає, що за умови отримання фінансування МВФ і завершення активних бойових дій на Сході можна розраховувати на 50-70 тис. авто. При погіршенні ситуації, ринок може опуститися ще нижче.
Тим часом, статистика продажів нових автомобілів в лютому 2015 виявилася не втішною. За даними AUTO-Consulting авторинок скоротився на 78,5% в порівнянні з торішнім лютим і ледь подолав позначку в 3 тис. авто. Вже другий місяць поспіль авторинок йде з падінням понад 70%. Але вже навесні показники почнуть поліпшуватися, – констатують в AUTO-Consulting.
Але це поліпшення відбудеться не за рахунок зростання продажів, а за рахунок порівняльної бази, адже початок торішнього падіння продажів почалося якраз навесні. Однак є всі підстави очікувати активізації продажів у весняні місяці і в штуках. Той факт, що навіть з гігантськими стрибками курсу долара до 40 грн. спільними зусиллями автомобільних дилерів вдалося реалізувати більше 3 тис. авто – це вже хороший знак.