Об’єднання територіальних громад варто було би розпочати з «пілотного проекту» на Вінниччині

6 Квітня 2015 14:23
tomenko.ua

tomenko.ua

Народний депутат України Микола Томенко поінформував, що до нього останнім часом звернулася низка представників сільських громад, які повідомляють, що в деяких областях України керівники обласних та районних адміністрацій почали адміністративним шляхом виконувати Закон «Про добровільне об’єднання територіальних громад».

Зокрема, за їхньою інформацією, вже розписано, які сільські ради будуть об’єднані між собою та, відповідно, яке село чи селище стане адміністративним центром об’єднання територіальних громад.

«Ідея поступового об’єднання територіальних громад є правильною. Але зміст Закону і полягає в тому, щоб це відбувалося ДОБРОВІЛЬНИМ шляхом», – зауважує Микола Томенко. Він звертає увагу, що розділ ІІ Закону чітко передбачає механізм добровільного об’єднання територіальних громад. Так, спочатку керівництво громади має виступити з відповідною пропозицією щодо об’єднання, після чого відбувається громадське обговорення, згодом створюється робоча група з підготовки проекту рішення за участю представників усіх територіальних громад, що об’єднуються, а вже потім, відповідно, остаточне рішення приймається на засіданнях відповідних рад.

Крім того, дуже важливим є те, що ст. 4 Закону передбачає, що добровільне об’єднання територіальних громад можливе, коли буде дотримана низка основних умов. Серед ключових вимог – умова п’ята: «якість та доступність публічних послуг, що надаються в об’єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об’єднання».

«Тобто, ми маємо розуміти, що при тих соціально-економічних проблемах, які має сьогодні середньостатистичний мешканець передовсім сільської місцевості, якщо таке об’єднання призведе до того, що йому для забезпечення адміністративних, публічних послуг будуть створені додаткові проблеми, в тому числі, щоб добратися до нового центру транспортом, якого зазвичай немає, то звісно, це суперечитиме самій ідеології добровільного об’єднання», – зауважує М. Томенко.

За його словами, досвід Польщі чітко вчить, що спочатку держава мусить проінвестувати в забезпечення нової якості і доступності надання адміністративних, публічних послуг, а потім це мусить стати ключовою причиною, що спонукатиме громадян до такого об’єднання.

Тому М. Томенко звертає увагу на неприпустимість адміністративного тиску на сільські громади з метою нібито добровільного об’єднання територіальних громад і пропонує для того, щоб оцінити всі ризики і проблеми в реалізації даного Закону, реалізувати його спочатку в «пілотному проекті».

«Для прикладу можна було би взяти Вінниччину, оскільки багато відомих політиків, які є ідеологами децентралізації України та об’єднання територіальних громад, неодноразово говорили, що даний регіон вже готовий до таких нововведень. Тому можна було би розпочати реалізацію цього Закону з «пілотного проекту» на Вінниччині», – вважає Микола Томенко.