У шкільні підручники дописали параграф про Майдан і Донбас

7 Квітня 2015 13:19
ukr.lb.ua

ukr.lb.ua

Історики визначилися, як називати події на сході, бойовиків і найманців з Росії

Міносвіти презентувало затверджений параграф з новітньої історії України для 11-класників – “Про Революцію Гідності і агресію Росії проти України”, – і методичку для вчителів. У доповненні до підручника розповідається про проблеми в країні під час каденції Віктора Януковича і зриві підписання Угоди про Асоціацію з ЄС, детально висвітлені події Майдану, анексія Криму і конфлікт на Донбасі. Наводиться також статистика зростання злочинності в 2010-2013 роках, фотографії з місць подій у Києві, Криму та на Донбасі, а також коментарі майданівців, військових та волонтерів.

Як розповів “Сегодня” автор параграфа, політолог Олександр Палій, над текстом він працював 5 місяців: “Його дуже довго вичитували історики. Дискутували, наприклад, про те, як коректно називати місцевих представників і бойовиків РФ на Донбасі, адже ми не хотіли використовувати в підручнику мову війни”. У підсумку прихильників “ДНР” і “ЛНР” називають сепаратистами, а бойовиків з РФ – російськими терористами. “Сперечалися також, як називати події на Сході: конфліктом, Російсько-Українською війною, або агресією РФ проти України. Зупинилися на останньому варіанті, адже агресія почалася ще з Криму”, – говорить автор. Один раз термін “Російсько-Українська війна” в тексті, втім, згадується: почалася вона, на думку авторів, коли українська влада оголосила про проведення АТО. Матеріали займають близько 30 сторінок. Більше вирішили не писати, каже Палій: “Зараз в школах і так дуже велике навантаження, тому ми висвітлили тільки найважливіші події”. Параграф знаходиться у вільному доступі на сайті МОН. “Частину підручників передрукують з новим розділом, але в основному вчителі та школярі будуть брати матеріали з мережі”, – сказав нам Палій. Вивчати його будуть вже цього року і пару питань по новому розділу внесуть в тести ЗНО.

На думку політологів, суперечок у суспільстві нововведення не викличуть. Скажімо, Володимир Фесенко вважає, що, в умовах інформаційної війни з РФ, потрібно називати речі своїми іменами. “Події на Донбасі називають війною на офіційному рівні. І, хоча комусь це може не сподобатися, ми повинні говорити дітям правду”, – вважає він.

У вчителів є і інша думка. “Навіщо налаштовувати дітей проти росіян? Якщо президент називає це АТО, то чому в підручнику – “Російсько-Українська війна”? Хто бреше?” – Сказав нам вчитель історії Віктор Бойко.

 

Джерело: Сегодня