Українські соцмережі – ні, не чув?

30 Жовтня 2015 10:49

Російські ФСБ та МВС можуть читати листування користувачів Вконтакті та Одноклассники. Причому тамтешнє законодавство дозволяє силовим структурам отримувати дані українських користувачів без рішення суду. Чи є можливість уникнути нагляду “Старшого Брата”? Чи реально відмовитись від російських соцмереж та перейти на вітчизняні? Веб-платформа UaModna підготувала огляд українських соціальних мереж.

Ідея створення української соціальної мережі з’явилася давно, перші спроби запустити такий проект були ще в 2008-2009 роках. Саме тоді українським користувачам Інтернету запропонували полишити Facebook, “Вконтакті” та “Однокласники” і перейти у вітчизняні соціалки “Українці”, “ВРеале” та “Друзі”.

WeUA: великі перспективи та гучні скандали

Профіль користувача на сайті WeUA

Реєстрація на сайті WeUA

На початку 2014 року з`явилася одна з наймолодших, найскандальніших, найперспективніших та друга за чисельністю українська соціальна мережа – це WeUA.

Ідея створення належить Богдану Оліярчуку, який зібрав команду з 15 талановитих програмістів. Після запуску 1 квітня 2014 року сайт пережив потужні DdoS-атаки, була навіть введена реєстрація за запрошеннями. Але зараз все нормалізувалося і можна без проблем зареєструватися.

Станом на 1 квітня 2015 року, проект відсвяткував свою першу річницю існування та має уже більше 245 тисяч користувачів. Сайт доступний українською, російською, англійською, білоруською, арабською, словенською, кримськотатарською та польською мовами.

Інтерфейс є сумішшю ВК та Фейсбуку, тож вихідцям з першого буде легко пристосуватися. Вже звична “менюшка” переїхала на правий край сторінки.

Як би це не було дивно, відсутній пошук по відео, вже завантажених іншими користувачами. Нічого, окрім смайла, до особистого повідомлення не додаси. Також дуже незручний та “вузький” (у прямому сенсі слова) пошук музики з розділу “Мої аудіозаписи”.  Хоча, з огляду на те, що соціалка доволі молода, у неї вже є аж 2 додатка.

Щодо функціоналу, то, порівняно з “Контактом” та Фейсбуком, його у WeUA набагато менше. Але мережу можна назвати перспективною. Розробники постійно намагаються її вдосконалити і навіть спілкуються з користувачами, цікавляться їхньою думкою. До речі, якщо бажаєте, у WeUA є вакансії програмістів, веб-дизайнерів, iOS- та андроїд-розробників.

Загалом, моя оцінка – 4, доволі непоганий проект. Якщо робота над ним продовжиться і команда спробує “переплюнути” Вконтакті – у WeUA є всі шанси стати першою успішною українською соціальною мережею.

UaModna: українцем бути модно

Профіль користувача на веб-платформі UaModna

Головна сторінка веб-платформи UaModna

Ще одним проектом, який нагадує соціальну мережу, є проект UaModna. За словами розробників – це багатомовний, мультинаціональний та проукраїнський простір для творчості усіх бажаючих.

Проект стартував у 2012 році й з того часу знайомить своїх читачів з цікавою та корисною інформацією про українське та українців. Веб-платформа об’єднує людей з усього світу, котрі мають проукраїнський світогляд.

Однією з цілей проекту UaModna є популяризація української культури та мистецтва закордоном та інформування мешканців України про творчі, наукові та суспільні досягнення представників української діаспори.

Кожен зареєстрований користувач стає автором, може безкоштовно створити на даній веб-платформі власний кабінет і самостійно обирати, якою мовою спілкуватись зі своїм читачем/глядачем та яким темам приділяти увагу.

Статті, інтерв’ю, фото, відео, проза, лірика, арт – кожного дня нові публікації з’являються на сторінках UаModna. Тут ви знайдете цікаві дослідження, висвітлення соціальних питань, авторські погляди на актуальні події, творчі доробки сучасників.

Автори проекту планують розширити функціональні можливості веб-платформи – додати чат для спілкування в онлайні з авторами та редколегією, удосконалити функціональні можливості “кабінету” автора, що дасть можливість створювати на базі веб-платформи власний сайт, запустити декілька спецпроектів соціально-освітнього спрямування з метою популяризації української мови (багатосерійний мультфільм-абетка, мобільний додаток для дітей з вивчення літер та їх написання).

Окрім того, UаModna має на меті організовувати зустрічі прихильників веб-платформи та відомих діячів культури, мистецтва, успішних українських стартаперів для обміну досвідом та пошуку нових форм реалізації талантів.

Загалом, моя оцінка – 5, UaModna це модно!

UaModna не є класичною соціальною мережею – це цікава і сучасна платформа, де ви зможете знайти багато цікавої інформації, поділитися своєю творчістю, організувати свій магазин, познайомитися з креативними людьми та цікаво провести час.

Українці: гучна назва, слабка реалізація

Головна сторінка сайту Українці

Профіль користувача на сайті Українці

Однією з перших була мережа “Українці“. За словами розробників, їхня ідея полягала у створенні української соціальної мережі з патріотичним нахилом, якій не було аналогів на той час, а основною метою її створення був розвиток патріотичного духу та популяризація української мови, історії та культури.

Ідея хороша, а от реалізація підвела. “Українці” були створені в січні 2009 року. Але складається враження, що від тоді інтерфейс і фреймворк не оновлювались. Інформація про кількість користувачів відсутня, але судячи з айдішки, під якою вдалося зареєструватися, їх там близько 21 тисячі. Ще однією проблемою є те, що “Українці” підтримують текст і тільки текст. Соцмережею не підтримується ані музика, ані відео, їх навіть не можливо “інтегрувати” посиланнями. Поняття стрічки новин тут також відсутнє.

Якщо підсумувати, то це надто примітивно, як для соціальної мережі на даний час і в “Українці” мізерні шанси, щоби створити конкуренцію провідним соцмережам.

Моя оцінка – 3, недостатній функцонал. 21 тисяча користувачів за більше як 5 років існування – це дуже слабкий результат.

ВРеале: треба працювати більше

Головна сторінка сайту ВРеале

ВРеале” – ще одна українська соцмережа, яка була запущена в 2009 році, але так і не стала успішною. За словами користувачів, ця мережа дуже нагадує стару версію “Вконтакті”. Щоби зареєструватися, необхідно обов’язково вказати свій особистий мобільний номер, а не електронну пошту, як зазвичай буває, і, я вам скажу, це відлякує. Можливо, саме тому за все ті ж 5 років існування “ВРеале” має тільки 26 841 користувача. Погодтесь – результат поганий.

За словами тих, хто все таки зареєструвався “ВРеале”, є тут такий сумний прикол – можна придбати внутрішню валюту “Реали”, як голоси у ВК, але їх ніде витрачати, бо додатків тут не передбачено.

З плюсів: є музика та відео, і навіть версія для мобільних телефонів.

Моя оцінка – 3+, багато недоробок. Краще, ніж “Українці”, але ще дуже і дуже далеко до закордонних конкурентів.

Друзі: найбільше користувачів

Профіль користувача на сайті Друзі

Головна сторінка сайту Друзі

Друзі” – українська соціальна мережа, яка має найбільшу кількість користувачів. Проект був запущений також в 2009 році й на даний час у ньому зареєстровано трохи більше як 300 тисяч користувачів.

За словами експертів, спершу “Друзі” – це була копія ВК до кісток головного мозку (неприкритий Vii Engine). Але минулого року правління соцмережі провело конкурс на новий дизайн і перемогу отримав один із макетів у стилі Windows 8 та iOS 7\8.

За словами все тих же експертів, функціонально “Друзі” є гримучим коктейлем із ВК, ФБ та МойМир@Mail.Ru – зрозуміло, що є звичні музика, відео, фото, додатки, гості. А ще вам пропонують онлайн ТБ та радіо. Також тут є та старомодна фішка з “Контакту” – рейтинг сторінки, який усі хотіли накрутити. Все було б добре, але всі ці елементи не утворюють одне ціле – вони нагадують ковдру з клаптиків. До прикладу, додатки – насправді інсайд Webtomat’у. Але навіть це не головна проблема. Найголовніше те, як погано це все працює. Кнопки реагують дивно, або ж можуть взагалі не працювати. Багато ще треба доробити, особливо пошук.

В загальному, ця соцмережа набагато краща за попередні дві, зручніша в користуванні та значно функціональніша. Але, зважаючи, що проект існує не перший рік, то виглядає він “сирувато” і поки не є конкурентом для закордонних соціалок, хоч і є одним з кращих українських проектів у цьому напрямку.

Моя оцінка – 4, потрібно доробити.

Також в Інтернеті можна натрапити на такі українські соціальні мережі, як: “Friend.ua“, “UkrFace“, “Yachudo“, “Друккар“, “Ц.УКР“, “Я тут“, “Українці онлайн“, але вони як візуально, так і функціонально значно поступаються вище згаданим українським проектам, вже не кажучи про закордонні.

Тому, поки їх не доопрацюють, не варто витрачати свій час на ці соціалки, все одно ніякого задоволення від користування ними ви не отримаєте. Ну хіба можете зареєструватися чисто з патріотичних міркувань і таким чином надихнути розробників удосконалити свої проекти.

Отже, українські соціальні мережі існують, це не міф, їх вибір досить великий, але варто відзначити, що на даний час всі вони поступаються таким гігантам як: Facebook, Twitter, Instagram, Вконтакті, Однокласники. Тому українським ентузіастам варто ще багато працювати, щоби створити серйозну конкуренцію закордонним соціалкам та здобути прихильність українців.

Якщо, все таки, ви з патріотичних чи інших міркувань вирішили видалити свої акаунти з іноземних соцмереж і віддати перевагу вітчизняним, то для себе зможете вибрати ту українську соціальну мережу, яка вам більше підходить відповідно до ваших смаків, інтересів, професійної діяльності та коротких описів, які подані в цій статті.

Джерело: UA Modna