Історія з ухваленням бюджету на 2016 рік повинна розставити крапки над “і” у справі майбутнього уряду та майбутньої коаліції.
Те, що Уряду Яценюка вдалося уникнути річного звіту 11 грудня, формально назвавши “звітом” прес-конференцію прем’єра із цирковим завершенням, не означає, що цей уряд отримав додаткову легітимність у вигляді підтримки суспільства чи бодай половини сесійної зали.
Насправді випробуванням для Уряду, що вже не має легітимності з 11 грудня, став би Податковий кодекс та бюджет. Стосовно Податкового кодексу – ситуація зрозуміла: ніякого нового Податкового кодексу не буде, буде спроба “підрихтувати” діючий. А от питання ухвалення бюджету на наступний рік залишається головним і визначальним, оскільки це – головний фінансовий документ року для країни та всіх громадян. А тому система його підготовки і відповідальність за його виконання повинна бути актуалізованою, зрозумілою і публічною.
Отож, зрозуміло, що нині, у версії Уряду Яценюка, бюджет-2016 не має підтримки в сесійній залі. Якщо вдасться з цього бюджету зробити бодай “умовно сприйнятний документ” і “зібрати” під нього 226 голосів народних депутатів, то це, власне, і буде та реальна коаліція на підтримку пропонованого бюджету та Уряду Яценюка.
Більше того, я переконаний, що всі, хто проголосує за бюджет, повинні унормувати свій статус як ОНОВЛЕНА КОАЛІЦІЯ НА ПІДТРИМКУ ЯЦЕНЮКА незалежно від того, входять вони до фракцій нинішньої коаліції чи ні.
Натомість ті, хто не підтримає урядовий бюджет, мусять визначитися стосовно свого подальшого перебування в такій оновленій коаліції Яценюка.
Отож, бюджет на 2016 рік чітко продемонструє, якою буде оновлена коаліція Уряду Арсенія Яценюка.