До такого висновку дійшли вчені з Центру вивчення дієт та активого способу життя (Centre for Diet and Activity Research (CEDAR) та Медичного дослідного центру в Кембриджському Університеті (Велика Британія), пише The Huffington Post.
Дослідники з CEDAR шляхом комп’ютерних симуляцій порівняли ризики та користь активних подорожей у різних місцях по всьому світові.
Для цього вони використати інформацію з міжнародних епідеміологічних досліджень та мета-аналіз.
Відтак дослідники виявили, що ризики від вдихання забрудненого повітря не переважуютькорисні наслідки від прогулянок чи катання на велосипеді у більшості країн світу.
Не рекомендується це робити лише в 1% міст з бази даних міст з шкідливим повітрям ВООЗ— тут ризики нашкодити здоров’ю починають превалювати після півгодини катання на велосипеді.
Карта міст забрудненого повітря (дані ВООЗ) |
Навіть у столиці Індії Делі, одному з міст з найгіршими показниками якості повітря, людям треба крутити педалі більше 5 годин на тиждень, аби ризики почали переважати корисність.
Науковці вказують, що їхнє дослідження не враховує особливості якості повітря в певних районах міста, які і короткотермінові сплески забруднення повітря. Воно лише підтверджує тезу про те, що активний спосіб життя потрібно вести навіть у містах з не дуже хорошою екологією.