День працівників торгівлі України очима «винуватців урочистостей»

31 Липня 2016 12:20
1.zt.ua

1.zt.ua

31 липня наша країна в 21-й раз буде відзначати День працівників торгівлі – професійне свято всіх, хто працює в одній з найважливіших галузей економіки України.

Сьогодні навряд чи хтось сумнівається у тому, що її стовпом є мережа «АТБ-маркет», історія якої почалася на два роки раніше, ніж історія самого свята. Це не просто найбільший ритейлер країни, але й відповідальний платник податків, роботодавець для більш ніж 35 тисяч працівників. Не говорячи вже про те, що «АТБ-маркет» – ледь чи не єдина повністю українська торговельна мережа як за походженням, так і за своїм унікальним форматом. Багато чого з того, що для рядового споживача зараз є нормою, було вперше випробувано і впроваджено саме в «АТБ-маркет».

Не дивно, що у День працівників торгівлі ми вирішили дати слово представникові саме цієї мережі. Безумовно, це різні люди – і ті, хто прийшов у мережу на першому етапі її розвитку, і ті, хто тільки сьогодні торкається таїнства формування майбутнього української торгівлі. Сьогодні ми вирішили дати можливість висловитися Віталію Муріну, старшому охоронцеві магазину  «АТБ» у м. Житомирі.

«Усе, що відрізнялося від звичного гастроному, викликало побоювання…»

Наше підприємство почало працювати в далекому 1993 році. Країна тільки-но здобула незалежність, але все ще продовжувала багато в чому жити за старими радянськими канонами. Це стосувалося і сфери торгівлі. Тоді все, що хоча б трохи відрізнялося від звичного гастроному, викликало не тільки подив, але й – у деяких випадках – побоювання.

Зі слів людей, які працювали в мережі ледь чи не з перших днів її заснування, співробітники в той час навіть не завжди розуміли, наскільки революційним був формат, який створювався. Завдяки системі навчання, яка в «АТБ-маркет» завжди була й залишається основою професійного та кар’єрного зростання, ми знали про закордонні дискаунтери. У розвинених країнах це магазин із вузьким асортиментом і мінімальним набором послуг для покупців, із досить низькими цінами. Але наша мережа створювала зовсім новий формат – наш, український, не схожий ні на який іншій. Від класичного дискаунтера ми взяли низькі ціни, але запропонували нашим покупцям широкий вибір якісної продукції.

«Ми фактично були першими, тобто не було в кого «підглянути»…»

Тоді і для працівників, і для покупців усе було новиною: від викладення товару на полиці до принципів спілкування з клієнтами, від акційної активності до власних торгових марок. Слід розуміти, що колектив «АТБ-маркет» фактично був першим, тобто не було в кого «підглянути». Навпаки, усе те, що робили в нашій мережі, потім ставало стандартом для інших торговельних підприємств, які працюють в Україні.

Простим молодим хлопцям і дівчатам, що приходили тоді на роботу в «АТБ-маркет», відкривалися (і відкриваються дотепер) унікальні можливості не тільки для кар’єрного зростання, але й для задоволення власних амбіцій. «АТБ-маркет» дозволяє кожному, хто дійсно цього прагне, доторкнутися до дива народження нових стандартів, нових підходів, нових тенденцій. Я впевнений, що якщо коли-небудь писатимуть підручник з історії української торгівлі, більша частина сторінок цієї книги буде присвячена моїй рідній мережі.

Рідній, тому що всі ми, працівники компанії, стаємо однією великою родиною. Ми підтримуємо один одного, допомагаємо в роботі й поза нею, навчаємо новеньких, спільно розробляємо нові пропозиції. Одним словом, ми справжня команда.

«”АТБ-маркет” для багатьох працівників – усе життя…»

Саме такий згуртований колектив зміг стати локомотивом української економіки. У постійному пошуку нетривіальних рішень ми впровадили безліч інновацій: принципи викладення, власні торгові марки, POS-термінали та багато чого іншого. На особливу увагу заслуговує розроблена і впроваджена у нас багаторівнева система контролю якості товарів. Вона робить практично неможливим потрапляння на полицю неякісної продукції. Не дивно, що абсолютно всі співробітники «АТБ-маркет» для своїх рідних і близьких закуповують продукти тільки в нашій мережі. Це показник упевненості в якості та безпеці товарів.

«АТБ-маркет» для багатьох працівників – усе життя. Іноді можна зустріти навіть цілі династії «атебешників» – людей, які працюють тут цілими родинами, передаючи свій унікальний досвід наступному поколінню. Сьогодні, оглядаючись на цю історію більш ніж 20-річної давнини, я пишаюся, що причетний до такої цікавої справи і працюю в такому чудовому колективі. Часом навіть сам не вірю, що всього цього ми змогли досягти самостійно, без підказок і копіювання іноземних форматів. Це дійсно велика робота, за яку я вдячний рідній мережі «АТБ-маркет». І в цей день вітаю всіх колег з нашим професійним святом!

Фото: Мурін Віталій

Автор статті: Вікторія Груша

Джерело: 1.zt.ua