Туризм для України – важливий і як світогляд, і як складова економіки держави

28 Квітня 2017 10:44

На жаль, влада досі не розуміє значення туризму як складової світогляду нашої держави та важливої галузі економіки.

Про це сказав доктор політичних наук, професор Київського національного університету ім. Т. Шевченка, організатор всеукраїнської акції «7 чудес України» Микола Томенко під час своєї доповіді на IV Міжнародній науково-практичній конференції «Гостинність, сервіс, туризм: досвід, проблеми, інновації», що проходить у Києві 27-28 травня 2017 р.

Він поінформував про ініційовані ним проекти, повʼязані з туризмом, і зауважив, що у президентській «Стратегії -2020» планується так позиціонувати Україну у світі: «Ключове завдання – формування позитивного іміджу України як європейської, демократичної, конкурентоздатної держави із сприятливим бізнесом-кліматом, зі своїм унікальним місцем у світовому розподілі праці та інтегрованої у глобальні ланцюги створення доданої вартості».

«Виходячи з цієї цитати «Стратегії-2020», влада розглядає нашу державу як сировинний придаток, а українців як дешеву робочу силу за кордоном. Така «місія» України, мʼяко кажучи, неправильна і несправедлива», – вважає Микола Томенко.

На його переконання, сьогодні необхідне позиціонування України як держави, що має свою тисячолітню історію, самобутні давні традиції, унікальну природу та історико-архітектурні надбання, а тому – може запропонувати як українцям, так і іноземцям можливість познайомитись з унікальною державою Україною.

«З огляду на це варто було би визначити туризм одним із пріоритетів державної економіки, – вважає М. Томенко. – Для цього держава мала би забезпечити відновлення інфраструктури та надання пільгових умов для ведення зеленого туризму, екотуризму тощо, щоб дати можливість (особливо у сільській місцевості) створювати нові робочі місця та пропагувати Україну».

Також Микола Томенко звернув увагу на те, що крім так званого «позитивного брендування» необхідно проводити і ребрендинг. «Скажімо, той же Чорнобиль, який здебільшого має негативні асоціації, можна перетворити на позитивний приклад. Так, у новоствореному Чорнобильському біосферному заповіднику можна надавати можливість міжнароднім інституціям чи науковим закладам проводити дослідження, а міжнародним компаніям реалізувати свої інвестиційні проекти… А сам факт завершення будівництва «Арки» та презентація нових перспектив Чорнобиля теж може стати прикладом позитивного ребрендингу», – вважає М. Томенко.

Підсумовуючи, він висловив сподівання, що якщо не ця, то майбутня влада повинна дійти до очевидного висновку: туризм для України – важливий і як світогляд, і як засіб об’єднання українців, і як складова економічного піднесення держави.