Як відомо, 9 квітня 2015 року Верховною Радою був ухвалений законопроект щодо мораторію на експорт лісо- та пиломатеріалів у необробленому вигляді (реєстр. № 1362).
14 квітня він був підписаний Головою ВР і того ж дня переданий на підпис Президенту. Згодом Уряд за підписом Прем’єр-міністра А. Яценюка запропонував Президенту ветувати даний законопроект.
Станом на сьогодні, 2 червня, досі немає офіційної інформації про підписання чи ветування цього закону Президентом.
Таким чином, вже більше місяця закон про заборону експорту лісу-кругляка знаходиться в Адміністрації Президента, яка своєю бездіяльністю порушує Основний Закон України!
Адже, як відомо, ст. 94 Конституції України передбачає, що “…Закон підписує Голова Верховної Ради України і невідкладно направляє його Президентові України. Президент України протягом п’ятнадцяти днів після отримання закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює його або повертає закон зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду. У разі якщо Президент України протягом встановленого строку не повернув закон для повторного розгляду, закон вважається схваленим Президентом України і має бути підписаний та офіційно оприлюднений“.
Отож, не треба бути професійним юристом, щоб зрозуміти, що у даному випадку йдеться про пряме порушення норм Конституції України.
У зв’язку з цим виникає питання: навіщо Адміністрація Президента цинічно, вже більше місяця порушує Основний Закон України? Варіантів відповіді кілька:
- щоб зняти відповідальність з Президента, який не підписує і не ветує законопроект; але тоді Голова Верховної Ради вже давно мав його підписати;
- щоб продовжити “переговорний процес” стосовно цього законопроекту з “лісовою мафією”;
- щоб підставити Президента України.
За будь-яких обставин, жодне із можливих пояснень не витримує критики. Оскільки, як відомо, Конституція – одна для всіх, і для Адміністрації Президента в тому числі.