Як навчитися управляти своїм часом: 15 важливих порад

12 Жовтня 2015 10:34
ukr.segodnya.ua

ukr.segodnya.ua

Можна підвищити продуктивність, зберегти сили і нерви

Кожен день ми прокидаємося і кудись біжимо, поспішаємо, намагаємося переробити купу справ, а часу катастрофічно не вистачає. Цей стан знайомий кожному тією чи іншою мірою. Час стрімко несеться вперед, і прожитих хвилин вже не повернути назад. Як же навчитися не витрачати його на порожні і непотрібні справи? Існує багато способів управління часом, що дозволяють підвищити продуктивність, зберегти сили і нерви. Розглянемо деякі з цих способів, пише vitamarg.com.

Складайте план того, що потрібно зробити протягом дня, тижня, місяця. Періодично звіряйтеся з планом і відзначайте те, що вже встигли зробити. Вчіться виділяти найважливіше, групувати схожі справи в блоки, розбивати великі завдання на більш дрібні. Аналізуйте, видаляйте зайве. Заведіть щоденник і записуйте всі справи в нього.

Проаналізуйте, на що ви витрачаєте свій час. Візьміть зошит і запишіть все чесно, подумайте, куди він іде даремно. Дуже часто ми витрачаємо дорогоцінні хвилини на дзвінки, сидіння в соціальних мережах, асьці, куріння. Постарайтеся звести до мінімуму дані відволікаючі фактори або відмовитися від них зовсім. Відмовтеся від телевізора або постійного перебування в інтернеті, і ви здивуєтеся, скільки у вас багато вільного часу.

Час, проведений у транспорті, автомобільних пробках, в очікуванні когось використовуйте з користю. Прочитайте книги, які давно хотіли прочитати. Якщо немає можливості читати, слухайте. У наш час є багато спеціальних додатків, які вам у цьому допоможуть.

Наведіть порядок на своєму робочому місці. Дуже часто ми витрачаємо час на пошуки потрібного документа, ручки або інших необхідних нам речей. Найпотрібніші предмети тримайте завжди під рукою.

Вченими доведено, що наш мозок найкраще працює вранці, тому найскладніші або неприємні справи робіть вранці, а залишився, зможете витратити на більш приємні і легкі справи.

Боріться зі своєю лінню, але не впадайте в крайнощі. Дуже часто люди обмежують себе у всьому, відмовляючись від музики, походів у кіно, спілкування. Не відмовляйтеся від відпочинку, поєднуйте приємне і корисне. Невеликі перерви в роботі допоможуть освіжити ваш мозок, привести в порядок думки і почати працювати більш спішно. Заняття спортом можна, наприклад, поєднувати з прослуховуванням улюбленої музики або переглядом цікавої передачі.

Навчіться говорити “ні”. Дуже часто ми беремо на себе стільки роботи, що не можемо з нею впоратися. Навчіться відмовлятися від тієї роботи, яка вас не стосується.

Шукайте собі помічників. Якщо це можливо, переадресуйте деякі справи комусь іншому. В якості помічників можуть також виступати різні корисні програми, записна книжка, смартфон, електронна пошта.

Встановлюйте термін виконання роботи. Чіткі терміни дозволяють підвищити продуктивність. Згадайте студентів під час сесії. Жорсткі часові рамки мотивують працювати не відволікаючись.

Деякі справи можна автоматизувати, щоб не відволікатися на них постійно. Наприклад, можна встановити програму, яка буде повідомляти про нові листи, щоб не перевіряти поштову скриньку постійно.

Вчіться у професіоналів. Напевно є більш досвідчені люди у вашій сфері. Вчіться у них, нові знання та вміння допоможуть виконувати вашу роботу швидше і продуктивніше.

У деяких людей багато часу йде на підйом вранці. Будильник дзвенить, а ми перевертаємося на інший бік, і продовжуємо спати. Привчіть себе вставати відразу по дзвінку будильника, так ви уникнете запізнень і отримаєте додатковий час. Постарайтеся лягати спати не пізніше 23:00. Людина, яка добре висипається, працює набагато продуктивніше.

Якщо взялися за щось, то робіть відразу і не відкладайте справи на потім. Відкладання справ у довгий ящик ні до чого доброго не приведе. Якщо це можливо, робіть все заздалегідь. Відкладені справи дуже часто переходять у категорію “терміново”, коли відкладати більше немає можливості, і ви кидаєтеся робити все і відразу, відчуваючи стан стресу і хвилювання. Якщо будете братися то за одне, то за інше, навряд чи зможете домогтися чогось.

Позбавляйтеся від непотрібного. Викидайте зайвий сміття на робочому столі, старі папери, видаляйте непотрібні листи, повідомлення на телефоні. Все це уповільнює ваш рух вперед.

Структуруйте інформацію. Інформація, розібрана на комп’ютері по окремих папках, і розкладені в шафі документи в певній структурі або просто речі на вашому робочому місці – все це допоможе заощадити час при пошуку чогось важливого.

Можливо, у вас не все відразу буде виходити. Не здавайтесь. Як тільки управління часом увійде в звичку, ви відчуєте себе більш спокійним, успішним і урівноваженою людиною, ви будете менше схильні до стресів і зітхнете з полегшенням.

 

Джерело: Сегодня