В електронній комерції є залізне правило: якщо купівля групи товару в онлайні спрощує життя клієнта, то клієнти будуть переключатися на онлайн. Якщо ні, то проект, швидше за все, не буде успішним.
Директор з маркетингу шопінг-клубу «LeBoutique» Юлія Шилова розповіла про топ-5 товарів, які українці не люблять купувати в інтернеті.
№ 1: Ювелірні вироби
Найскладніше продавати ювелірні вироби із золота і дорогоцінних каменів. І чим дорожчий виріб, тим складніше його продати.
«Причини прості — висока ціна питання, ювелірні товари не підлягають обміну та поверненню, і дуже легко потрапити в халепу», — пояснює Юлія Шилова.
№ 2: Декор для дому
На другому місці — декор для дому: картини, настінні годинники, штори, гардини і тому подібні товари. При цьому кухонний та столовий посуд, постільна білизна, рушники, навпаки, належать до топ-5 популярних в мережі категорій.
«Непопулярність штор і гардин пояснюється просто — плата за промах при виборі тканини набагато вища, ніж при купівлі одягу. А при виборі картин важко співвіднести розміри картини/годинника. Крім того, це категорії, що досить рідко купуються, тому можна витратити кілька годин на пошуки оптимального варіанту», — підкреслює Юлія Шилова.
№ 3: Продукти харчування
Ця категорія товарів на всі 100 % пояснюється правилом «спрощення життя». Більшість українських сімей купують продукти харчування частково на ринках, частково в роздрібних магазинах, при цьому покупки роблять раз на кілька днів, а то й щодня.
«Тому середньостатистичній українській жінці набагато простіше сходити в магазин і купити все самій, ніж півгодини вибирати товари на сайті, потім чекати кур’єра, а потім засмутитися, що помідори не такі на дотик і запах, як вона хотіла», — каже Юлія Шилова.
№ 4: Оздоблювальні матеріали (шпалери, паркет, ламінат, фарби, двері)
Ці товари люди купують рідко — в середньому раз на 10 років. Вони коштують дуже дорого, і люди прискіпливо вибирають такі речі.
«Тому початковий відбір місць, де має сенс дивитися ці товари, відбувається через інтернет. А ось саме місце покупки — це офлайн», — констатує Юлія Шилова.
№ 5: Категорія luxury
Хоча у світі дуже багато успішних eCommerce-проектів у сегменті преміум і luxury, в Україні це непопулярна історія. Точніше, це працює у форматі аутлету, коли продаються залишки старих колекцій перших і других ліній зі знижками до 75–90 %. А ось продажі товарів за повною ціною через сайти розвиваються слабо.
«Причин тому безліч. З одного боку, в Україні споживачів, готових купувати товари luxury-класу за повну ціну, не так і багато. З іншого боку, купівля таких товарів у бутіку — це досвід, який неможливо відтворити в онлайні, коли тебе „кружляють“, наливають шампанське, можуть закрити заради тебе магазин та багато іншого», — резюмує Юлія Шилова.