Попри складні часи, житомиряни прагнуть зробити світ навколо себе прекраснішим, тож поряд з проханнями обладнати дитячі садочки, встановити світлофори і покращити якість води у кранах, на сайті міськради з’являються електронні петиції щодо перетворення міських парків у по-справжньому європейські зони відпочинку.
Про перспективи нашого парку ми поговорили з директором КП «Парк культури та відпочинку ім. Ю. Гагаріна» Житомирської міської ради Дмитром Комарчуком:
– Цього року коштів на реконструкцію парку не закладено, але ми плануємо оголосити конкурс на ескізний проект, на основі якого готуватиметься проектно-кошторисна документація, – повідомляє Дмитро Олександрович.
У планах керівництва парку – повернути його до автентичного вигляду, тобто зробити таким, яким його побудував засновник барон Іван Максимільянович Шодуар. З огляду на це зараз проводиться збір архівних даних, щоб за фото та картинами відновити уявлення, яким був парк до часів Радянського Союзу.
Головною проблемою сучасного парку нині є недофінансування, адже якщо парк атракціонів ще може сам себе забезпечувати, то «зелена зона» потребує особливої уваги.
– Я прийшов на посаду директора КП «Парк культури та відпочинку ім. Ю. Гагаріна» Житомирської міської ради 11 березня 2015 року. На той момент парк атракціонів був збитковим, – згадує пан Дмитро. – Зараз парк виведений з цього статусу, а на наступний рік ми взагалі запланували показники прибутку на 20 % вищі, ніж минулого.
У планах директора – запросити екологічну комісію, яка проведе обстеження зелених насаджень парку й визначать, які дерева необхідно кронувати, так як багато з них вже дійшли своєї вікової межі.
– Минулого року ми витратили 62 тис гривень на відновлення клумб, – розповідає Дмитро Олександрович. – Якщо раніше цим займався «Зеленбуд» і висаджувалися однорічні рослини, то тепер ми відходимо від цією практики й висаджуємо багаторічні рослини.
Для відновлення зелених насаджень парку планується використати кошти, отримані від роботи парку атракціонів, від приватних осіб, а також – з бюджету міської ради.