10 заповідей Інтернет-етики

24 Травня 2016 11:31
danilovcy.ru

danilovcy.ru

Напевно, немає сенсу сьогодні говорити про те, що Інтернет “щільно увійшов в життя сучасної людини”. Дійсно, адже навіть в Україні станом на січень 2016 року кількість інтернет-користувачів перевищила 20 млн. чоловік. У такому натовпі без правил довго не проживеш. Так що, десятку основних законів, за словами експерта з нових медіа Андрія Бродецького, ну просто зобов’язані знати і дотримуватися всі користувачі.

Перечитай

Перш ніж натиснути кнопку і відправити лист або опублікувати пост або статтю, перечитайте її ще раз. А то може так статися, що помилка або Т9 кардинально змінить ваш меседж.

Чи не перечитуй

А якщо відправив – поїзд пішов. Все, повідомлення пішло, а час назад люди повертати не навчилися. Так що – побережіть нерви.

Не пий

Випивати – це взагалі справа невдячна. Але якщо випив і написав щось, зупинись. Чи не відправляй. Завтра перечитаєш і все зрозумієш. Особливо якщо це супровідний лист для резюме. Це з власного досвіду.

Не експерт – не коментуй

Це правило, на думку порталу “Знай.ua”, має стосуватися не лише інтернету. Особиста думка, при цьому, звичайно, ніхто не забороняє. Але тому воно і називається особистим, що вона не зобов’язана ставати єдино правильним для всіх. А раптом воно – помилково. Ну так, на секундочку уявимо.

Право зберігати мовчання

Право зберігати мовчання гарантовано законодавчими системами більшості країн світу. Не варто ним нехтувати і в мережі.

Не зловтішайся

Як говорить народна мудрість: “На чужому нещасті щастя не побудуєш”. Прислухайтеся до досвіду поколінь, він актуальний і в контексті вашого інтернет-іміджу. Так, і ніяких трупів крупним планом!

Анонімність – міф

Анонімним, звичайно, можна залишатися. Правда тільки за умови, якщо ви нікому не цікаві. Так що замість того, щоб тролі інших, вважаючи, що вас не знайдуть, краще скористатися правом зберігати мовчання.

Персоніфікація – рулить

Якщо людина хоче домогтися успіху в Інтернеті, ну, або хоча б, якщо він хоче бути почутий і правильно зрозумілий, варто стати “людиною-брендом”. Ваша сторінка в соціальній мережі – ваше обличчя. Переконайтеся, що вона містить вичерпні дані про вас. Але пам’ятайте, в випадки непорозумінь – бити будуть не по паспорту.

Не переходь на особистості

Якщо намір когось критикувати – критикуй дії і вчинки, а не саму людину. Ми ж не провокатори, ми – цінне джерело актуальної та виваженої інформації.

Не зважай на “гнівні” коменти

У 95% випадків гнівні, гострі і образливі коментарі залишають тролі. По-справжньому цінні читачі просто промовчать, якщо не будуть з вами згодні.

Джерело: znaj.ua