Хто лобіює закупівлю російських міндобрив у “воюючій” Україні?

19 Квітня 2017 09:42

Дізнався про ще одну цікаву історію, яка знову доводить те, що у нас влада на словах воює, а на ділі – ТОРГУЄ з Росією. На цей раз йдеться про демпінгування російських мінеральних добрив, що дозволило їх закуповувати за нижчими цінами, аніж українські аналоги.

“Попіклувалося” про російські міндобрива Міністерство аграрної політики та продовольства, яке в січні 2017 року направило до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) звернення про тимчасове зупинення дії антидемпінгових заходів на період весняно-польових робіт. МКМТ ухвалило відповідне рішення і воно почало діяти.

Таким чином, були скасовані антидемпінгові мита на імпорт нітрату амонію (аміачної селітри) з Росії, зокрема, для компанії “Дорогобуж” (Смоленська область, Росія) в обсязі 20,51% (раніше ставка становила 9,76%), для компанії “МХК “Еврохим” (Москва, Росія) в обсязі 36,03% (раніше ставка становила 0%), для інших російських експортерів – 36,03% (раніше ставка становила 11,91%). 17 квітня 2017 року прес-служба Міністерства економічного розвитку та торгівлі України повідомила про повторне запровадження антидемпінгового мита для російських імпортерів мінеральних добрив.

Таким чином, на час посівних робіт, за ініціативи Міністерства аграрної політики та продовольства і міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі були зняті обмеження для доступу російських компаній на ринок мінеральних добрив в Україні, що дозволило імпортувати російські добрива в Україну за демпінговими цінами і, відповідно, завдало шкоди вітчизняним виробникам хімічних та мінеральних добрив. Як наслідок, понесли втрати наші заводи у Рівному, Черкасах, Сєвєродонецьку, а тисячі українців, що працюють на цих заводах, опинилися перед загрозою звільнення.

Чи не йде така політика урядовців врозріз із “загальнонаціональною політикою”, яка в умовах російської військової агресії передбачає обмеження торгівлі з агресором?!

Рішення про відміну антидемпінгового мита виносилось в інтересах конкретних російських виробників, а отже, є всі підстави припустити, що таке рішення українськими чиновниками виносилось з урахуванням персональної зацікавленості посадових осіб Міністерства аграрної політики та продовольства і Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі. Крім того, в таких діях вбачаються ознаки злочинів, передбачених ст. 364 Кримінального кодексу України (зловживання владою або службовим становищем), ст. 3692 (зловживання впливом) та, можливо, ст. ст. 368, 3682 (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою; незаконне збагачення), розслідування за якими належить до підслідності Національного антикорупційного бюро України.

У зв`язку з цим я звернувся до Національного антикорупційного бюро України з вимогою здійснити перевірку цих фактів, встановити посадових осіб, за ініціативи яких у січні 2017 року були скасовані антидемпінгові мита для російських виробників мінеральних добрив та перевірити, на яких підставах вони здійснювали такі дії, а також перевірити вказаних осіб на предмет зв’язків із російськими виробниками мінеральних добрив та можливого вчинення корупційних дій.

Джерело: Обозрєватель