Про те, як розвивати туризм, йшлося на тренінгу “Створення туристичних активів ОТГ для формування місцевого туристичного простору”, який пройшов у п’ятницю, 16 лютого, в Житомирському Центрі розвитку місцевого самоврядування, створеному за підтримки Програми “U-LEAD з Європою” та Мінрегіону.
У тренінгу взяли участь представники ОТГ, туристичних фірм, громадських організацій, науковці та підприємці, повідомляє кореспондент Укрінформу.
“Ми почали працювати із тими, хто хоче розвивати туризм в ОТГ та знає, що потрібно зробити для того, аби Житомирська область стала привабливою для мандрів. Звичайно, у нас є багато місць, але для їх популяризації потрібно передовсім розвивати інфраструктуру. Створення якісного сервісу – це не лише прибутки, а й нові робочі місця в сільській місцевості. Центр готовий надати допомогу всім, хто має чітку стратегію і готовий розпочинати змінювати свої ОТГ вже зараз”, – акцентував директор Житомирського ЦРМС Василь Невмержицький.
Через скайп-зв’язок із учасниками тренінгу поспілкувався директор Департаменту науково-освітнього забезпечення та розвитку підприємництва на селі Мінагрополітики Андрій Стефанович. За його словами, Житомирська область має стратегічне значення і повинна скористатися тією перевагою, що межує з Київщиною.
“В ОТГ з’явився новий інструмент для розвитку, яким є туризм. Мова йде про те, що Житомирська область повинна витягнути на вихідні людей зі столиці до себе. Аби турист затримався, йому потрібно щось цікаве показати, нагодувати його і забезпечити ночівлею. У самому Житомирі мало атракцій, але гостям можна запропонувати околиці, де свіже повітря і чиста природа. Тобто, ми робимо ставку на 2-3-денні тури Житомирщиною і активно над цим працюємо”, – підкреслив Стефанович.
Цікавим досвідом розвитку туристичної інфраструктури поділилася директор Агенції місцевого органічного розвитку Баранівської міської ОТГ Наталія Свінціцька. На території громади розташовані завод із виробництва органічної молочної продукції “Органік Мілк”, єдиний в Україні музей фарфору, вольєр з плямистими оленями, музей українського побуту, садиба тітки видатної української поетеси Лесі Українки, де природа надихала Лесю на створення “Лісової пісні”.
Баранівська міська ОТГ виграла грант Європейського Союзу у розмірі 800 тис. євро. Завдяки цим коштам розпочалася реалізація проекту “Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ”. Зокрема йдеться про будівництво сироварні з дегустаційним залом. Планують також побудувати холодильну установку із сортувальною лінією для заготівлі ягід чорниці, якими щедрі навколишні ліси.
Представники місцевих турфірм підтримують ініціативи об’єднаних громад. На їхнє переконання, місцеві туроператори роблять все для того, аби вивезти туристів за межі Житомира та області. Хоча останні кілька років спостерігається зростання інтересу гостей з інших областей та навіть країн до Житомирщини. Тому саме зараз пора створити готовий суто житомирський туристичний продукт.
Чимало цікавих пропозицій мають і підприємці. Про свою готовність працювати заради позитивного туристичного бренду області заявила і директор розсадника “Брусвяна”, на базі якого вже 5 років поспіль проводиться ягідний фестиваль “Брусвяна Україна”.
Оптимізму щодо розвитку туристичної галузі на Житомирщині додає і те, що на березневій сесії обласної ради готуються створити комунальну установу “Житомирський обласний Туристичний інформаційний центр”.
Програма “U-LEAD з Європою” спільно фінансується Європейським Союзом і його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.