Пільги та соціальні гарантії для військових, котрі брали участь в АТО
15 Грудня 2014 10:55
Державні гарантії військовослужбовцям, які брали безпосередню участь в АТО:
1. Гарантії грошового забезпечення:
♦ грошове забезпечення мобілізованих на рівні військовослужбовців-контрактників;
♦ підвищене грошове забезпечення військовослужбовців за безпосередню участь в АТО в розмірі 100% місячного грошового забезпечення, але не менш як 3000 гривень;
♦ грошові виплати резервістам в розмірах до двох мінімальних заробітних плат на місяць на весь час виконання ними обов’язків служби у військовому резерві.
2. Гарантії збереження робочого місця:
♦ збереження місця роботи та середнього заробітку за працівниками, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації.
Інші гарантії:
♦ звільнення військовослужбовців, які мобілізовані, від штрафних санкцій за фінансовими, податковими зобов’язаннями, а також не нарахування їм процентів за користування кредитом;
♦ виплата одноразової грошової допомоги військовослужбовцям, військовозобов’язаним та резервістам під час виконання ними обов’язків військової служби у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності:
• у разі загибелі (смерті) — 500 прожиткових мінімумів (609 тисяч гривень);
• у разі інвалідності (залежно від групи) внаслідок поранення, травми, каліцтва — 150-250 прожиткових мінімумів (182,7-304,5 тисячі гривень);
• у разі інвалідності (залежно від групи) внаслідок захворювання — 70-120 прожиткових мінімумів (85,3-146,2 тисячі гривень);
• у разі часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності — залежно від ступеня втрати працездатності, який встановлюють медико-соціальні експертні комісії, — у розмірі, що визначається у відсотках 50-70 прожиткових мінімумів (60,9-85,3 тисячі гривень).
Куди звертатися:
До Міністерства оборони, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби та інших військових формувань, у яких особи проходили військову (спеціальну) службу.
Які документи потрібні:
Для оформлення виплати одноразової грошової допомоги військовослужбовцям, військовозобов’язаним та резервістам під час виконання ними обов’язків військової служби у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності при собі мати копії таких документів:
♦ документ, що свідчить про причини та обставини загибелі (смерті) військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста, зокрема про те, що вона не пов’язана із вчиненням ним кримінального чи адміністративного правопорушення або не є наслідком вчинення ним дій у стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння або навмисного спричинення собі тілесного ушкодження чи самогубства;
♦ свідоцтва про смерть військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста;
♦ свідоцтва про народження військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста — для виплати одноразової грошової допомоги батькам загиблого (померлого);
♦ свідоцтва про шлюб — для виплати грошової допомоги дружині (чоловікові);
♦ довідки органу реєстрації або відповідного житлово-експлуатаційного підприємства, організації чи органу місцевого самоврядування про склад сім’ї військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста;
♦ сторінок паспортів повнолітніх членів сім’ї з даними про прізвище, ім’я та по батькові й місце реєстрації;
♦ свідоцтва про народження дитини — для виплати одноразової грошової допомоги дитині;
♦ ідентифікаційного коду;
♦ рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті, сільської, селищної ради або суду про встановлення над дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, опіки, піклування (у разі здійснення опіки або піклування над дітьми військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста);
♦ рішення суду або нотаріально посвідченого правочину, що підтверджуватиме факт перебування заявника на утриманні загиблого (померлого) (надають особи, які не були членами сім’ї загиблого (померлого), але перебували на його утриманні).
Документи слід подавати особисто або через уповноважену особу.
Джерело:
Житомирська ОДА