Ретроспектива колекцій українських дизайнерів, колекція натхнення стилем робітників дорожньо-транспортних робіт, а також нове трактування української етніки від дизайнерки Ірини Каравай.
“У нас в Італії такого не роблять”, – каже fashion-директор українського Marie Claire Пітер Кардона.
Такі його враження від ретроспективи колекцій українських дизайнерів під назвою “Вчора-сьогодні-завтра” у магазині Corner, що на Воздвиженці
Суть в тому, що вони зібрали речі з колекцій Bobkova, Burenina, Bevza, Lake, Domanoff минулих сезонів та показали нові, щойно представлені на Ukrainian Fashion Week. Архівні моделі були відмічені спеціальною біркою на вішаку.
Найстарішими виявилися речі 2006-го року..
“В першу чергу ми підбирали те, що є знаковим для бренду і, чесно кажучи те, що залишилось. Ми збирали дещо по клієнтам, щось по своїм архівам. В мене є колекції, з яких у мене немає ні однієї речі.
Це нормально, коли люди купують все, навіть зразки. Нехай носять. Нехай це краще зберігається в шафах людей, а ми будемо це по потребі збирати”, розповідає дизайнерка Крістіна Бобкова про те, як готувався проект.
Доречі, одну річ з її раритетної колекції купили одразу на презентації.
“Як Вам вдалося відзняти лукбук цієї колекції?” – запитую я Катю Михалюк та Люду Лобань з бренду No15Concept.
“Треба знаходити ракурс, адже все виходить засвічене”, – відповідають вони. Справа в тому, що дівчата використали у речах світловідбиваючі тканини, котрі нагадують про дорожньо-транспортні роботи.
“Мода плюс безпека – нам здається, що на сьогоднішній день це актуальний напрям. Наше натхнення – в житті, особливо в його соціальних моментах”, – пояснює Катя, котра має економічну освіту.
Свою марку одягу дівчата вирішили зробити наприкінці 2012-го, коли познайомилась на одному з показів Ukrainian Fashion Week: сиділи поруч та розговорилися. Одразу зрозуміли, що мають спільні погляди і ось так народилася марка No15Concept.
Катя та Люда представили свою колекцію у минулу неділю в рамках українського тижня моди, а зараз перенесли речі в тимчасовий магазин (pop-up store) у галереї Bereznitsky Aesthetics на Воздвиженці, де з початку тижня можна було уважно роздивитись та приміряти колекцію.
“Я хотіла запросити Onuka, щоб вона грала на моєму показі”, – каже схвильована Ірина Каравай після свого показу, котрий завершив український тиждень моди у цьому сезоні у галереї Арт 14, що у Михайлівському провулку.
Onuka таки звучала, але у запису. Вона стала ідеальною звуковою доріжкою для прекрасної колекції, у котрій були заново переосмислені українські мотиви.
“Для мене найбільш вагоме – це народна творчість тому, що вона іде від серця і тому я часто звертаюсь саме до цієї теми”, – розповідає Ірина. Вона каже, що ще у студентському віці працювала в архівах славнозвісного Музею Івана Гончара і тоді у неї виникло відчуття “що це таке справжнє”.
Це дуже відчувається у її чудових роботах!
Оленка Мартинюк